onsdag 29 oktober 2008

Massor dagar

Hej ! :)

Jag är förkyld. Nu ska vi ta upp några dagar! eftersom jag helt glömt bort bloggen bara för den flummiga helgen. ¨ Ni vet ju som tidigare att jag sov hos julia med massor på fredan .

Lördag vare en lugn & hääärlig dag. Hemma & sova hemma.. faaast. Jag var ju med ebba. Så så lugn varen inte! ;) Först satt vi lite vid datorn på tvn, hos mig. Sedan tog vi glass och tittade på på tv. efterdet kom farmin hem som hade jobbat. Då gick vi och hälsade på björne. Som hällefors vet att de e den stackase Fjordingen som står mitt i hällefors typ (?) han stog bakom stallet ( som dom aldrig släpper in honom i ) i en hage med grimma, fan va taskigt. Hästen står ute dag ut å dag in , Och när han har grimma på sig på nätterna oxå, kan han ju göra sig jätteilla om han fastnar :( Men iallafall,, Ebba kunde inte gå in för hennes mamma är allergisk. De e pappa oxå , Men jag gick in ändå, Vi gosade med honom å så. Senare var vi ute o cyklade några timmar

Söndag Idag var pappa på jobbet till två, idag oxå. Men jag var inte med nån då . För ja satt vid datorn, å när pappa kom hem skulle ja äta sen vart de bråttom å duscha å sånt. Lite senare hämtade vi Angelica ochåkte till Sofia, För Då skulle ja sova hos fia ist. :) hah, Vi flummade hela kvälla typ. Men när jag somnade vid 12 låg dom o försökte få liv på mej., Så jag vaknade å kunde inte somna om förns efter ett tag.

Måndan Vi vaknade vid halv 7 hos fia av att angelicas mobil hade påminnelse av Sarahs födelsedag. Vi somna om igen , Sen vit 8 tror ja de ringde iden igen. Så skrev vi grattis till Sarah, alltså jag å Angelica. Så väckte vi fia.. Sen vart det flumm igen, å frukost. Jag är minst och äter mest av oss 3 upptäckte ja då! Sen så gick vi till fias rum å dom satt å platta håret på Fia och locka håret på angelica medans jag spela supermario xdd . Jag förlorade HEEELA TIDEN! : ( Sen skulle fia ta ut hästarna vid 10 . Så då följde jag med. Så vi gick ner till dom. Eller ja , Först gick sofia till baracken å klädde på sig ridkläderna, Efter kom jag studsande till baracken å väntadepåna. Då hittade jag världens sötaste jul-ridtäcke till baloo (shettisen) och även en tomteluva. Så vi tog ner sakera å testade. så när vi tog på täcke hoppade Sofia upp på baloo och baloo stack : ) Han skrittade ut ur stallet å in på gårn med henne. Fia hade varken grimma eller träns hon hade manen xddd ,. Så stanna han å börja äta gräs, Tillslut fånga hon han.. Sen tog hon ut Ture ( deras andra häst) Och sedan Baloo.. Så stack han igen.. Tillslut fick maria hjälpa henne för han vägrade xdd
Sen så kom angelica, Då skulle fia mocka så vi stog å hööll henne sällskap . :D
Sen gick vi in å gjorde nått... efterdet baka vi. Kladdkakor, Vi hade knäckformar och muffinsformar till de xdd dom vart jättelyckade, NOT :D
Sen gjorde vi mat. Å Sofia envisades om att en knapp skulle stå på off, annars sattes ugnen på. Medans jag å angelica var emot å sa att man skulle vrida en annan oxå för å få på ugnen. Men sen skulle hästarna ha lunch, då gick fia ut å fixade det. Så satte jag å angelica på ON . Då började vattnet koka ^^ haha. Vi bara; haha ´ägd, fia ! x'dd
Sen så åt vi å fika. Sen skulle ja å angelica hem

Tisdag Gjorde jag inget speciellt!
Onsdag Japp däre är vi nu, Jag har vart förkyld sen söndan ! och de e jobbit med allt snor, Var kommer det ifrån. Jag å sixten gosar nu ha ! , Tro på fan att det snöade i morse. Först kom de stora snöbollar från himlen. Sen kom det små , Sen slutade det snöa. Sen började det igen med små. Sen kom det regn, Och så vidare.

Ni måste ju påminna mig om bloggen ibland jöe! Puss!

Inga kommentarer: